Monday 28 October 2013

Λούση, της κόκκινης λάμπας

Εκεί που εσείς γιορτάζετε το έθνος και τον αγώνα για την ελευθερία, θυμήθηκα μια ιστορία:

Γνώρισα τη Λουκία έξω από το σπίτι στο οποίο εργάζεται ως πόρνη, στην παλιά Λευκωσία.

Πολλά μπουρδέλα γύρω με κόκκινες λάμπες, στα παλιά παρακμιακά σπίτια της παλιάς Λευκωσίας; σουρεαλιστικές εικόνες Decadence, που θυμίζουν άλλη εποχή.

Έβλεπα κόσμο να πειράζει διάφορες κοπέλες που κάθονταν μέσα στα σπίτια με τις κόκκινες λάμπες, οι περισσότεροι τους φώναζαν από τα ακριβά τους αυτοκίνητα «λετσιά» και «σκατοπουτάνες», ενώ τις έγδυναν με λάγνα μάτια, πιθανόν να ήταν και πελάτες ή νεαροί που έσπαζαν πλάκα. 

Περπατούσα να βρώ το καφενείο Πινέζα και κατέληξα στο Χαράτσι, μην ρωτάτε πώς και στο τέλος κατέληξα να περνώ έξω από την πόρτα ενώς μπουρδέλου. Χάθηκα, εκνευρίστηκα και άργησα πολύ, με πείραζαν κι εμένα στο δρόμο και με έπιασε μια αγοραφοβία ανεξήγητη, έτσι πήρα τηλέφωνο. Καθώς μιλούσα, πετάκτηκε μια φωνή και με πολύ καλή διάθεση, μου εξήγησε πού είναι η Πινέζα: παραδίπλα. Ήταν μια κοπέλα που καθόταν έξω από την πόρτα στο πλάι του δρόμου, σε μια πλαστική καρέκλα. Έκλεισα το τηλέφωνο και μου είπε πως φαινόμουν πολύ συχγισμένη και αγχωμένη και ήθελε να με ηρεμήσει. Σηκώθηκε και περπάτησε μαζί μου και με καθοδήγησε.  Μου μιλούσε πολύ ευγενικά και πιάσαμε και κουβέντα. Μου έκανε εντύπωση που μια πόρνη ήταν τόσο ευγενική και βοηθητική, σε αντίθεση με τους περαστικούς που σχολίαζαν και πείραζαν ό,τι περπατούσε ή έβλεπαν, λες και έκαναν σαφάρι στη μπουρδελοζούγκλα. 

Όταν τελείωσα τα ποτά, πήγα πίσω να της μιλήσω. Μου άρεσε η εικόνα της, η αύρα της. Κάναμε χειραψία, είχε ζεστά χέρια και ήταν γλυκιά. Μιλούσαμε για άσχετα. Οι περαστικοί σχολίαζαν και τους άκουγες:«τί γυρεύει αυτή με μια πόρνη», κάποιοι άλλαζαν και πορεία μην περάσουν από το μπουρδέλο και έριχναν ματιές απαίχθειας και χλευασμού. Τς τς τς...... ήταν ο ήχος που άκουγα για 10 λεπτά για την «κατάντια» μου. Της ζήτησα να τη φωτογραφίσω, της είπα ασχολούμαι με την εικαστική φωτογραφία και κάνω έκθεση και πρόθυμα δέκτηκε, χωρίς ανταμοιβή, χωρίς να κρύβει το πρόσωπό της, χωρίς ιδιοτροπίες, χωρίς φόβο. Μου είπε :«Θέλω να σε βοηθήσω! Προτιμώ το Λούση όμως!».

Στη φωτογράφιση, δεν έλειπαν τα σχόλια και τα πειράγματα από τους περαστικούς : «Δε την πουτάνα που έγινε φωτομοτέλλο», «Λέτσα, ξυμαρισιά θέλεις τζιαι φωτογραφίες τζιαι ποζάρεις γαμώ το» και άλλα πολλά.  Τς τς τς ..... ήταν ο ήχος που άκουγα για 20 λεπτά για την άλλη μου «κατάντια».  Ένιωθα  τόσο θυμό που κοκκίνιζα, λες και έβγαζα καπνό απ’τα ρουθούνια. Κάθε φορά που πήγαινα να μπινελικιάσω κάποιον περαστικό, πεταγόταν η Λουκία και απαντούσε με χαμόγελο:  « Να 'σαι πάντα καλά αγόρι μου – να 'σαι πάντα καλά κορίτσι μου, να πας στο καλό» και ένιωθα τόσο μικρή μπροστά της.

 Δεν την ρώτησα ποτέ για την ιστορία της και πως κατέληξε σε αυτό το επάγγελμα, αν ήταν επιλογή της ή αν την ανέγκασε κάποιος. Δεν ζήτησε ποτέ βοήθεια. Δεν μου παραπονέθηκε ποτέ για τίποτα. Δεν ρώτησα από σεβασμο, γιατί δεν είχα το δικαίωμα.


Lucy, the red light woman - 2013
Αυτή είναι η Λούση, μια 63 χρονη γυναίκα που εργάζεται ως πόρνη, στο σώμα μιας 25χρονης. Χαιρετά και βοηθά  τους περαστικούς χωρίς αντάλλαγμα, έχει τρόπους, καλοσύνη και υπομονή: ανθρωπιά με μια λέξη, μια αξία που εμείς χάσαμε από καιρό!

 Την ανθρωπιά πότε θα την γιορτάσουμε;




18 comments:

Theopemptou said...

μπράβο!

Albedo_Zero said...

Εξαιρετικό. ¨Εχεις κάπου τις φωτογραφίες δημοσιευμένες?

Anonymous said...

Δεν είναι 63 χρονών η Λούση.51 το πολύ.

Triolouin said...

@Χαράλαμπος Θεοπέμπτου: Ευχαριστώ που το διαβάσατε!

@Michael:Να σαι καλά πάντα, που λαλεί τζιαι η Λούση. Θα δημοσιεύσω στις 23 Νοεμβρίου, αν σε ενδιαφέρει να σου στείλω λεπτομέρειες.

@Anonymous: Έτσι μου είπε η ίδια, ήταν να μου φέρει ταυτότητα τζιαι είπα της έναιν ανάγκη. Ή εσένα περιπαίζει ή εμένα. Όπως τζιαι να έσιει μάσσιαλλα σώμα για 50ρα-60ρα!

Triolouin said...

Invictus μου: and groan!

Unknown said...

έτυχε μου πολλές φορές να περάσω που εξω. Εν άνθρωποι τζιαι τούτοι. Ποιός ξέρει ποιές δυσκολίες τζιαι τί τραύματα κουβαλούν τούτες οι ψυσιες τζιαι γιατί υιοθετήσαν τούτο τον τρόπο ζωής.

Albedo_Zero said...

Θα με ενδιέφερε πολύ. Σε ευχαριστώ!

Sike said...

δυσκολεύκουμαι να πιστέψω ότι ο κόσμος εν έτσι άχχχχχχχρηστοςςς

αλλά πιστέυκω το :S

θα ήθελα τζι εγώ να δω πώς θα αξιοποιήσεις τις φωτό..

ruth_less said...

Συνήθως θκιεβάζουμε την ταπέλλα τζιαι μετά βάλλουμε τον εγκέφαλο μας να "δει" τον άλλο, ανάλογα με την σκιαγράφηση της ταπέλλας.

Εν καλά, να "βλέπουμε" the other way around.

:)

Moonlight said...

Έχω μια άσχετη και πεζή απορία. Ήπιες shot στην πινέζα;

Triolouin said...

Moonlight μου: Μετά το ρούμι, άρκεψα τις μπύρες τζιαι είπα να μεν το διακινδυνεύσω. Κάτι ξέρεις εσύ για να ρωτάς! χεχε

@ ruth_less: Στη Κύπρο, ούλλοι έχουμε ταπέλλες πάνω στο κούτελλό μας,έτσι για να έσιει ο καθένας το ρόλο του δηλαδή! Εν πολλά καλά να θωρούμε τζιαι λλίο the other way around, αλλά εν σαννα τζιαι φοούνται μερικοί άμπα τζιαι ζαοζινισιάσουν!

Triolouin said...

Αντι μόκο & Sike: Εν άθρωποι τζιαι τούτοι........ Μπορώ να συζητώ με τις ώρες για τούντο θέμα, αλλά να ξεπέφτουν τόσο πολύ κάποιοι τζιαι να κρίνουν, να πειράζουν,να ενοχλούν τζιαι να ξετυμάζουν εν το καρτερούσα! Σαννα τζιαι είμαστε χρόνια πίσω.... Μπορεί τζιαι οι παραπάνω που τούτους να εχάσαν την παρθενιά τους σε πορνείο ή καπαρέ ή να είναι ακόμα τζιαι πελάτες! Πόσο θυμό;;

Ευχαριστώ σας ούλλους πάρα πολλά για το ενδιαφέρον στο project τούτο, μπορώ να σας στείλω λεπτομέρειες.

Moonlight said...

Νομίζω ότι σε είδα να φκάλλεις τες φωτογραφίες. (όι εν σχολιάζω έτσι πράματα, εμεγάλωσα με καλές και decent ιστορίες για τες κοπέλλες καθότι είχαμε οικογενειακό μαγαζί δίπλα τους)
Ήμουν μια τυλιγμένη με πατανία μαύρη που εξεπάγιαζε στην Πινέζα πάντως.

Triolouin said...

Πρέπει να είδες μιαν πελλή να κάμνει τη φωτογράφο Moonlight μου, γιατί θυμούμαι τζείντην μέρα ήταν ψόφος τζιαι είδα 2-3 με πατανία! Ενόμιζα ήταν για τα ποτά της Πινέζας που ήταν να πεις, χεχε....

Moonlight said...

Μα τι ρομαντικό που εβρεθήκαμε έτσι! :p

Triolouin said...

:-) Indeed

Anonymous said...

Triolouin geia sou. Polla meta pou e8kiavasa to post sou eida th Lucy sth thleorash. Ediavasan thn istoria sou. Thn ekames diashmh! Bravo koritsi mou gia thn euais8hsia sou!

Triolouin said...

Εν τα ξέρω, ήταν διάσημη που μόνη της! Να σαι καλά Ανώνυμε.