Tuesday 1 April 2014

Διαχρονικές Ελληνο-κυπριακές ατάκες

 Ατάκες της παρέας, του καφέ, της δουλειάς, των περαστικών, του μέσα, του έξω ........

Οι top Ελληνο-κυπριακές ατάκες που κτυπούν διαχρονικά με επιτυχία, τα  hits της κυπριακής κοινωνίας:

1. Για την Ελλάδα ρε γαμώ το! 
Η ατάκα ανέκαθεν λεγόταν, όμως έγινε πανεθνική όταν πήδηξε η Βούλα Πατουλίδου πρώτη και καλύτερη στη Βαρκελώνη και έγινε χρυσή. Από το 1992 μέχρι και σήμερα, θα ακούσεις αυτήν την ατάκα για κάθε επιτυχία πας Έλληνα σε ποδόσφαιρο, μπάσκετ, Eurovision και απλής καθημερινότητας, ως έχει ή με παραλλαγές : Για την Κύπρο ρε γαμώ το, για την Κρήτη, Ρόδο ....και λοιπές περιοχές ρε γαμώ το, για τη Μαρία, την Κωστούλα, τη Βάσω και τη Ρέα,  για το γαμώτο μου ρε γαμώ το!


2. Το Γαμώ το: σκέτο ή με συνοδεία, γιατί εμείς όλα τα σφάζουμε, όλα τα μαχαιρώνουμε και όλα τα γαμάμε! Ομάδες (γαμώ τη Παναχαϊκή μου, τον Ολυμπιακό μου, τον ΠΑΟΚ μου, το ΑΠΟΕΛ μου), τη μάνα σου, το σόι σου όλο, την Παναγία, τους πολιτικούς, το κράτος, το κεφάλι μου ή την κκελλέ σου, την τύχη και την ατυχία μου, την ώρα που γεννήθηκα αλλά και τη δική σου, την πουτάνα μου, την αρρώστεια μου, το αίσθημά μου, τον κώλο σου και στα κυπριακά για να γεμίζει όμορφα το στόμα σου - μια από τις καλύτερες ατάκες που γράφτηκε στην ιστορία : Γαμώ το shιοίστο..... που σε ξυμπάρρωσεν! Και γαμώ το γαμώ μου δηλαδή!  Τί καταφέρνουμε να γαμάμε στην πραγματικότητα όμως με επιτυχία, είναι ερώτηση κρίσεως και εντάξει, προσωπική!



3. Χαλαράααα! Ξεκίνησε από το ασμάτιο του τραγουδιστή Χρήστου Πάζη και έγινε εθνική ατάκα:
Χαλαράααα, Η ζωή είναι ωραία ......που κι αυτή είναι ατάκα από μόνη της σε όλη την οικουμένη από την ταινιά La vita e bella, με το Roberto Benigni. Όπως και να το κάνουμε, όλοι σε κάποια φάση της ζωής μας το πιστέψαμε κι αυτό και είναι η πιο καλή παρηγορητική ατάκα της στιγμής, σε κάθε μαλάκα φίλο μας που τα έβαψε μαύρα. Χαλαρώστε λοιπόν, φραπεδιά και ξύσιμο, γιατί η πουτάνα η ζωή * αυτό θέλει! Οι αγγλομαθείς, την χρησημοποιούν aka:  Relax, take it easy - Relax, don't do it, This is the end - you know....ατάκες βγαλμένες από ποπ χιτάκια της καθημερινής ζωής!


3. * Η πουτάνα η ζωή! Γιατί η ζωή έρχεται και φεύγει και την πληρώνεις και ακριβά. Όσο ζείς πληρώνεις! Όλα είναι ένα ψέμα, μια ανάσα, μια πνοή, σαν λουλούδι κάποιο χέρι θα μας κόψει μιαν αυγή (Αμήν) .... Σουζάνα, Σουζάνα, η πουτάνα η ζωή!


5. Το κυπριακό Όι λαομόν, που θα σας το εξηγήσω φίλοι καλαμαράες, αφότου σταματήσετε να προσπαθείτε να μάθετε κυπριακά από το Μπρούσκο. Το λέει και συνέχεια ο φίλος ο Ινβίκτος. Τί εννοείτε ποίος είναι αυτός; Έλα, για να μορφωνόμαστε .Υπάρχει και στη σπουδαία παραλλαγή: Όι άππαρον (σκέτο) ή όι άππαρον με τη βάκλαν.  Και επειδή δεν θα σταματήσετε το Μπρούσκο, πάει να πεί πως κάτι είναι τόσο άπιαστο, ασύλληπτο, όπως το άλογο (= άππαρος) με βάκλαν (=  ουρά αρνιού). Συνώνυμη ατάκα: Όι πέιλερ!

Οι Κυπριακές ατάκες είναι αναμφίβολα πιο ενδιαφέρουσες!

6. Έshιει κούσπο στο Μιτσερό! Υπήρχεν ανέκαθεν, αλλά καθιερώθηκε στο κυπριακό status quo από την κυπριακή τηλεοπτική σειρά "Βουράτε γειτόνοι", όταν την έλεγε ο Ρίκκος Μάππουρος (ήρωας) και ρουφο-φυσούσε από το δεξί του ρουθούνι φλέγματα. Λέγεται για κάτι που δεν πρόκειται να κάνεις, κυρίως όταν κάτι είναι πανάκριβο. Συνδέθηκε με τα λατομεία του Μιτσερό (χωριού της Κύπρου) σαν έκφραση: να πάρεις τον κούσπο (με την έννοια της τσάππας =  γκασμά, σκαπτικό εργαλέιο) και να πάς στο Μιτσερό να σκάψεις.

7. Shιαιρετούμεν! = Χαιρετάμε, σας χαιρετώ κουλουπού. Ατάκα που πάλι προυπήρχε, αλλά εμπεδώθηκε καλύτερα από την αγαπημένη κυπριακή τηλεοπτική σειρά "Αίγια Φούξια". Την έλεγε η Ορθοδοξία (χαρακτήρας της σειράς), μεταδώθηκε στους υπόλοιπους χαρακτήρες και σε όλη την Κύπρο. Όπου κι αν πάμε, shιαιρετούουμεεεεεν!


8. Ννννά.... (σκέτο) ή μεσ'τα μούτρα! Όπως λέμε πάρε πέντε μαλάκα, στα μούτρα σου; Η ατάκα που συνοδεύεται με χειρο..ποίητη μούντζα. Εμείς στην Κύπρο είμαστε προχώ, δίνουμε 10, γιαυτό και το λέμε δεκάθκιασμα, με την χειρονομία εις διπλούν, έτσι για να πιάνει τόπο!


9. Εν τέλεια κόζιν! Κάθε κυπριακή παρέα έχει και ένα κόζι. Είναι από το χαρτοπαικτικό όρο στα παιχνίδια με μπάζες: πιλόττα, πρέφα, μπουρλότο. Είναι το ισχυρότερο φύλλο ας το πούμε,  στην παρέα είναι η φάτσα για κόλλημα, "ο στόχος" ή ο παshιαμάς (= αυτός που σε κάνει να χεστείς στα γέλια).

Μπορεί να είναι και όνομα Σουβλακερί όμως!

10. Σκατά (μόνα τους) ή με τα λάχανα! Όλοι λίγο πολύ είχαμε απάντηση "σκατά ή σκατά με τα λάχανα" σε ερώτηση του τύπου: - Μάνα, τί θα φάμε απόψε; - Αγάπη μου, τί μαγείρεψες να φάμε;
 - Πώς τα πήγες ρε σήμερα; - Έπεσε το γκομενάκι; .... Γιατί με τα λάχανα και όχι κάποιο άλλο βαρβιτουρικό .... μάλλον η κοπριά πάει στα λάχανα!


11. Επίσης από γνωστές κυπριακές τηλεσειρές καθιερώθηκαν αφού κτύπησαν κόκκινο στο κυπριακό society play και οι ατάκες :
 - Κικίτσα / Εννα shιήσω το μαγιώ μου - Θα κάμω tattoo τα φρύθκια μου/ Βουράτε Γειτόνοι
(= θα σκίσω το μαγιώ μου - θα κτυπήσω tattoo τα φρύδια μου - σε απειλητικό mode τζιαι εshέστην η Φανού στ'αλώνι = χεστήκαμε)
- Μανώλης / Εκατάλαβες; Εκατάλαβα να λαλείς! / Μανώλης και Κατίνα
- Τζιαι ξέρω γω κουβέντες ( = και τα λοιπά, και τα λοιπά ) / από το soundtrack Ιστορίες του Χωρκού
- Μερόπη/ Μητερόλααα; / Ιστορίες του Χωρκού
- Βαντζελής ( = Ευαγγελάκος ή Ευαγγελία ) / Oh my God o Λεοντής, εν μπορώ, εννα πελλάνω/ Αίγια Φούξια ( = gay ατάκα, που την λένε και γυναίκες για κάποιον "Λεοντόκαρδο" που περνά, τρελλένομαι, πεθαίνω, τα υγρά μου).

12. Δεν μας χέζεις ρε Νταλάρα! Ατάκα που πήραμε από τον Τζίμη Πανούση, που έμεινε στην ιστορία μετά από τη γνωστή δικαστική διαμάχη του με το Γιώργο Νταλάρα,  που την πήρε από την Άννα Βίσση, που την πήρε από δίσκο 80s του Χάρρυ Κλύνν και τη λέμε για κάθε "Έθνος Ανάδελφον" ή κάθε  "Πατάτα" που μας έπρηξε, που μας ζητά ή λέει κάτι ανήκουστο, κοινώς:  Δεν μας παρατάς; / Δεν μας χέζεις; / Δεν μας κατουράς ρε Πάριε; / Δεν γαμιέσαι;



Και φτάνω στο συμπέρασμα πως οι περισσότερες ατάκες που ακούω στη χώρα μου, από τη μέρα που γεννήθηκα - λέμε τώρα, έχουν σχέση με την Ελλάδα, τη ζωή, τις σειρές, τα τραγούδια,  το φαί, το γαμήσι και τα σκατά.  Δεν μπορώ όμως μια λέξη να βρώ και σε λίγο ξημερώνει - Γαμώ το!




9 comments:

Anonymous said...

Tα σκατά με τα λάχανα εμένα γιατίμου διαφεύγουν?

Moonlight said...

Εγώ πάντως έχω δικές μου ατάκες που τις συστήνω και σε φίλους κι ό,τι τους κάτσει καλώς.
Δεν θα πω παραδείγματα, θα με μάθουν κι αυτοί που δεν με ξέρουν!

Triolouin said...

Πάλε καλά να λαλείτε!

Αμαδρυάς: Μα τί εννοείς; Εν σου εσέρβιρε κανένας; Ήβρα ιδέα! Θα τα πουλώ σαν τέχνη σε κονσέρβα!

Anonymous said...

Κλέφκεις που τον Invictus και εννα σε καρφώσω. Εμλενα σερβίρουν μου τα σκέττα με τα λάχανα όχι

Triolouin said...

Shhh!

Anonymous said...

Όι χαλαρά ρε. Αλαβρά!!

Triolouin said...

Αλαβρά σιόρ!

Dreamer said...

αυτο το ασμα πως μου διεφυγε;

Triolouin said...

Όι τζιαι εδιέφυγεν σου το καινούριο ασμάτιον της Λαίδης! Τστστς!